• New York Times, Washington Post, NBC News All Forced To Retract False Claims About Trump Lawyer Rudy Giuliani

    From Ubiquitous@weberm@polaris.net to alt.tv.pol-incorrect,alt.fan.rush-limbaugh,alt.politics.media,alt.politics.trump,alt.politics.usa on Mon May 3 04:30:42 2021
    From Newsgroup: alt.politics.media

    The biggest papers of record in the U.S. — The New York Times and The Washington Post — have been forced to retract a report about the FBI’s communication with former President Trump’s longtime lawyer Rudy
    Giuliani.

    The Post on Thursday was the first to report that Giuliani was
    explicitly warned by the FBI that he was the target of a Russian effort
    to influence the 2020 presidential election. Citing unnamed sources — identified only as people familiar with the matter — also said the conservative news network One America News (OAN) was also warned by the Federal Bureau of Investigation.

    But on Saturday, the Post put out a correction noting it had removed
    both assertions.

    “An earlier version of this story, published Thursday, incorrectly
    reported that One America News was warned by the FBI that it was the
    target of a Russian influence operation,” the correction reads. “That
    version also said the FBI had provided a similar warning to Rudolph W. Giuliani, which he has since disputed. This version has been corrected
    to remove assertions that OAN and Giuliani received the warnings,” the
    paper said.

    The original story said Giuliani was in fact. targeted.

    “The FBI became aware in late 2019 that Rudolph W. Giuliani was the
    target of a Russian influence operation aimed at circulating falsehoods intended to damage President Biden politically ahead of last year’s
    election, according to people familiar with the matter,” said the
    piece. “Officials planned to warn Giuliani as part of an extensive
    effort by the bureau to alert members of Congress and at least one conservative media outlet, One America News, that they faced a risk of
    being used to further Russia’s attempt to influence the election’s
    outcome, said several current and former U.S. officials. All spoke on
    the condition of anonymity because the matter remains highly
    sensitive.”

    The Times also corrected its erroneous report. “An earlier version of
    this article misstated whether Rudolph W. Giuliani received a formal
    warning from the F.B.I. about Russian disinformation. Mr. Giuliani did
    not receive such a so-called defensive briefing,” The Times wrote
    Saturday in a correction attached to the bottom of the story.

    Meanwhile, NBC News also issued a correction, claiming its reporting
    was based on a single source but that a second source later refuted the information.

    “An earlier version of this article included an incorrect report that
    Rudolph Giuliani had received a defensive briefing from the FBI in 2019 warning him that he was being targeted by a Russian influence
    operation,” NBC News reported. “The report was based on a source
    familiar with the matter, but a second source now says the briefing was
    only prepared for Giuliani and not delivered to him, in part over
    concerns it might complicate the criminal investigation of Giuliani. As
    a result, the premise and headline of the article below have been
    changed to reflect the corrected information.”

    --
    Trump won.

    --- Synchronet 3.18a-Linux NewsLink 1.113